شرکت ایده نو

ساخت وبلاگ

فایبر سمنت برد

 

فایبر سمنت برد
شرکت ایده نو تأمین کننده پانل های سیمانی الیاف دار یا همان فایبر سمنت برد می باشد. استفاده محصولات صفحه ای در سیستم های ساخت و ساز خشک روز به روز در حال گسترش است.


استفاده از ورق های سیمانی نیز در صنعت ساختمان سازی رو به افزایش است.


پانل های سیمانی برحسب ضخامت در قسمتهای مختلف ساختمان به کار برده می شود.


صفحات سیمانی الیاف دار در ساختمان های سبک از جمله LSF سازه ال اس اف ، درای وال ، نمای ساختمان ، کف و سقف کاذب کاربرد دارد.

 


از جمله مزایای پانل های سیمانی الیاف دار که باعث استقبال بسیار زیاد سازندگان و فعالان عرصه ساخت و ساز شده است میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضد آب بودن
  • ضد آتش بودن ، سبکی
  • سرعت و سهولت در نصب
  • حمل آسان
  • قیمت مناسب
  • رنگ پذیری
  • قابل برش خوردن
  • تنوع در ضخامت
  • عاری از آزبست و سازگار با محیط زیست

 


فایبر سمنت برد چیست؟
یکی از انواع نمای ساختمان، نمای فایبرسمنت است. این نوع نما ویژگی های خاص خود را دارد و به همین علت مورد توجه سازندگان نمای ساختمان قرار می گیرد. فایبرسمنت یا همان فیبر سیمان که مخفف سیمان تقویت شده با فیبر است، به عنوان جایگزینی برای محصولات ساختمانی مبتنی بر آزبست ساخته شده است. فایبرسمنت که از ماسه، سیمان و الیاف سلولز تشکیل شده است، به اشکال مختلفی وجود دارد اما بیشتر به صورت ورق و در تخته های افقی دیده می شود.

 

 

می توان از فایبرسمنت برای پوشاندن نمای بیرونی یک خانه و همچنین به عنوان جایگزینی برای چوب استفاده نمود، همچنین در مناطقی که در معرض خطر آتش سوزی زیادی هستند می توان از فایبرسمنت استفاده کرد. همچنین شما می توانید از فایبرسمنت برد به عنوان عایق رطوبت در حمام ها و همچنین برای روکش های کف پوش نیز استفاده کنید .

 

 

مقاومت حرارتی و انتقال صدا بین انواع مختلف محصولات فایبرسمنت متفاوت است،  هرچه صفحه سیمانی فیبری ضخیم تر و متراکم تر باشد، از مقاومت حرارتی و صوتی بهتری برخوردار خواهد بود.

 

 

فایبرسمنت یکی از مقرون به صرفه ترین مواد در بازار است. این محصول سازگار با محیط زیست است زیرا فایبرسمنت نسبت به سایر مصالح دیواری به غیر از چوب به انرژی کمتری در مونتاژ و ساخت و ساز احتیاج دارد.

 

 

در حمل و نقل و نصب مصرف انرژی کم است. در ساخت یا استفاده از فایبرسمنت از سموم دفع آفات استفاده نمی شود. هنگام تولید فایبرسمنت برد، آب مورد استفاده در تولید بارها بازیافت می شود، پسماندهای جامد بازیافت می شوند و از مواد اولیه پایدار استفاده می شود.

 

 

نمای فایبر سمنت برد

 

 

مزایا و معایب سمنت برد ها
نمای فایبر سمنت برد قیمت مناسبی دارد و چون دارای سرعت اجرای بالایی می باشد می تواند گزینه ی خوبی برای نمای ساختمان باشد. پانل های فایبر سمنت برد در رنگ ها و ابعاد مختلف تولید و اجرا می شوند. پانل طرح چوب این محصول ییشترین کاربرد را دارد.

 

 

با وجود اینکه در ترکیب این پانل ها از آزبست استفاده نشده است اما همچنان گرد و غبار آن به دلیل وجود مواد و الیافی در که در آن به کار رفته است مضر است و باید هنگام برشکاری این صفحات از ماسک های دارای فیلتر هوا استفاده شود. سمنت برد ها در مقابل تغییرات درجه حرارت و آب و هوا و همچنین در مقابل فشار های زیاد دوام و پایداری خوبی دارند.

 

از معایب قابل توجه پانل های فایبر سمنت برد وزن بالای آنهاست.

 

نمای فایبرسمنت برد وزن قابل توجهی به ساختمان اضافه می کند که این وزن اضافه شده باعث بروز مشکلاتی می شود. پانل های فایبر سمنت برد در مقابل آتش سوزی مقاوم نیستد. این پانل ها نه از گسترش آتش جلوگیری می کنند و نه به سرعت شعله ور می شوند. به صورت کلی واکنش خاصی در برابر آتش سوزی ندارند.

شرکت ایده نو...
ما را در سایت شرکت ایده نو دنبال می کنید

برچسب : فایبر سمنت برد ,مزایای فایبر سمنت برد ,فایبر سمنت ,معایب سمنت برد, اجرای فایبر سمنت برد, نویسنده : شرکت ایده نو rubeno بازدید : 214 تاريخ : سه شنبه 1 تير 1400 ساعت: 17:17

مزایا و معایب کناف دیوار
دیوار در هر سازه ای علاوه بر نقش نگهداری و حایل بودن بین فضا ها نقش زیبا سازی و محافظت را نیز دارد.

به همین دلیل تمام تلاش مهندسان ساختمان این است که دیوار هایی تولید کنند که علاوه بر ویژگی های فیزیکی و زیبا , عایق نیز باشد تا بتوان در مصرف انرژی نیز صرفه جویی کرد. در این مقاله قصد داریم تا شما را با کناف دیوار آشنا کنیم . که کناف علاوه بر زیبایی عایق خوبی نیز می باشد.

 

 

مزایای اجرای سقف کناف نسبت به سایر سقف های کاذب
 

 

دیوار چیست؟
دیوار در لغت به معنای حایل میان دو چیز است .

و جزء مهمی از ساختمان می باشد که وظیفه نگهداری سقف یا بار را بر عهده دارد. دیوار انواع مختلف دارد از جمله گچی , گلی , بتنی , دیافراگمی , شمعی , پیش ساخته , کنافی و غیره . اجرای دیوار های کنافی مزیت های بسیار زیادی دارد و امروزه بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

 

کناف چیست؟
کناف نوعی پوششی گچی (Dry Wall) است که ابتدا توسط برادران کناف در قرن 20 ساخته شده و حدود80 سال است که در صنعت ساختمان سازی از آن استفاده می شود.

و این نوع پوشش در بین طراحان و معماران بسیار پر طرفدار و محبوب است و تمام نیاز ها را می تواند پوشش دهد و همین امر باعث شده تا هر روز طرفداران بیشتری پیدا کند.

 

مزایای استفاده از دیوار کناف

  •  کناف فرم پذیری بسیار بالایی دارد به طوری که به هر شکل و فرمی در می آید.

 

  •  کناف پوششی است که تاسیسات ساختمانی را می توان به راحتی از آن عبور داد.

 

  •  پیاده سازی این نوع دیوار در مقایسه با انواع متریال های دیگر بسیار سریع می باشد.

 

  •  زمانی که تولید آن به پایان رسید می توان آن را بلافاصله نصب کرد .

 

  •  در زمان تعمیر و بازسازی تاسیسات به راحتی می توان به آن ها دسترسی داشت .

 

  •  کناف باعث می شود ساختمان سبک شود و در برابر زلزله تخریب کمتری داشته باشد.

 

  •  بر روی کناف می توان کاغذ دیواری، بلکا، رنگ و هر طرح دیگری نیز به کار برد .

 

  •  دست طراحان در هنگام اجرای کناف باز می باشد .

 

  •  قیمت تمام شده این نوع از دیوار نسبت به مصالح مشابه بسیار پایین تر است که یکی از مزیت های مهم به حساب می آید.

 

  • نصب و اجرای این نوع از دیوار ها مزایای بسیار زیادی دارد که در هنگام استفاده از آن بیشتر با آن آشنا می شوید.

 

با توجه به این مزایا و استانداردهایی که این روش دارد می تواند جایگزین مناسب روش های قدیم بنایی باشد و در مکان های زیادی از جمله ساختمان های اداری , مسکونی , بیمارستانی , درمانگاه ها , هتل ها , مراکز تفریحی , آموزشی , مدارس , دانشگاه ها , رستوران ها , فرودگاه ها و غیره از آن ها استفاده کرد.

شرکت ایده نو...
ما را در سایت شرکت ایده نو دنبال می کنید

برچسب : مزایا و معایب کناف دیوار ,کناف ,کناف دیوار ,سقف کناف, نویسنده : شرکت ایده نو rubeno بازدید : 237 تاريخ : سه شنبه 1 تير 1400 ساعت: 16:37

فایبر سمنت چیست؟
فایبر سمنت یا سمنت برد ترکیبی منحصر به فرد و بدون آزبست است که در آن الیاف سلولوز با بافتی از سلیکات و سیمان یکپارچه شده تا با بهره گیری از تکنولوژی اتوکلاو محصولی با ثبات و دوام طولانی در تمامی شرایط اقلیمی حاصل گردد.

 

با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی های ساخت و ساز همواره استفاده از مصالح سبک ، صنعتی و سازگار با ساخت و ساز خشک مورد توجه بوده است که در این میان فایبر سمنت برد (سمنت برد) با قابلیت های فراوان دز استفاده در نمای ساختمان، دیوار های داخلی و خارجی، کف و سقف گزینه ای ایده آل برای مهندسین و کارفمایان میباشد  یکی از خصوصیات برتر سمنت برد عدم آسیب رسانی رطوبت به این محصول میباشد بنابراین میتوان از آن در محیط های مرطوب ساختمان استفاده نمود.

 

 

مزایای اجرای فایبر سمنت برد
 

خصوصیات سمنت برد
از خصوصیات منحصر به فرد سمنت برد می توان به انعطاف پذیری آن اشاره نمود که امکان ایجاد سطوح قوس دار در نمای ساختمان را فراهم میسازد این امر امتیاز ویژه ای به معماران و طراحان جهت استفاده در نماهای مدرن و سطوح دکوراتیو خواهد داد.

 

شایان ذکر است سطوح قوس دار بسته به ضخامت بدون خیس کردن پانل از شعاع 1 تا 8 متر ایجاد میگردد.

 

مقاومت بالا در برابر آتش از دیگر امتیازات فایبر سمنت SCG Smart Board میباشد ، دیوار های اجرا شده توسط این محصول میتوانند تا 4 ساعت مقاومت در برابر آتش را فراهم آورند برای اطلاع از جزئیات دیوار های مقاوم در برابر آتش به صفحه گواهینامه ها و استاندارد ها بخش مقاومت در برابر آتش مراجعه فرمائید.

 

 

تضمین کیفیت محصولات

تضمین کیفیت محصولات  SCG Smart Board از طریق انجام تست های گوناگون و تخصصی طبق استاندارد های بین المللی (EN 12467) توسط مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی انجام پذیرفته و گواهینامه فنی جهت کلاس A و رده مقاومتی سه اخذ گردیده است برای اطلاع از جزئیات این آزمون و سایر آزمون های فایبر سمنت SCG Smart Board به صفحه گواهینامه ها و استاندارد ها ، بخش گواهینامه فنی مراجعه فرمائید.

شرکت ایده نو...
ما را در سایت شرکت ایده نو دنبال می کنید

برچسب : فایبر سمنت چیست ,مزایای اجرای فایبر سمنت ,خصوصیات سمنت برد ,سمنت برد, نویسنده : شرکت ایده نو rubeno بازدید : 192 تاريخ : سه شنبه 1 تير 1400 ساعت: 16:33

 

سقف کناف اتاق خواب

یکی از مهمترین فاکتورها در دکوراسیون داخلی منزل، سقف و دیوارها هستند. سقف پذیرایی، اتاق ها و آشپزخانه هر کدام از اهمیت بالایی در دکوراسیون داخلی برخوردار هستند و باید توجه ویژه ای به آنها شود. 

 

سقف کناف اتاق خواب (سقف کناف) یکی از مواردی است که می تواند کمک زیادی به زیبایی دکوراسیون اتاق خواب شما داشته باشد. استفاده از کناف برای دکوراسیون اتاق خواب علاوه بر زیباتر کردن اتاق خواب، مزایای دیگری هم برای شما خواهد داشت.

در این مقاله به معرفی کناف و مزایای استفاده از کناف برای اتاق خواب می پردازیم.

 

 

کناف اتاق خواب چیست؟
کناف یک سازه فلزی یکپارچه است که با استفاده از روکش های گچی و سیمانی پوشیده می شوند. با استفاده از بتونه های درزگیری درزهای موجود در بین صفحات پر می شوند و سپس سطوح صافی که ایجاد شده اند، رنگ آمیزی می شوند.

 

کناف ها معمولا طراحی های پر خلاقیتی هستند که دکوراسیون داخلی را بسیار جذاب و زیباتر می کنند.

 

یکی از جاهایی که کناف ها استفاده زیادی دارند، اتاق خواب است. برای اتاق های منزل خود می توانید از کناف استفاده کنید و با توجه به استفاده ای که از آنها دارید، رنگ آنها را مشخص کنید. برای مثال برای اتاق فرزند خود می توانید از نقاشی های کارتونی استفاده کنید و علاوه بر زیبا کردن دکوراسیون اتاق، شرایط روحی و روانی متفاوتی برای فرزندتان ایجاد کنید.

 

مزایای استفاده از کناف اتاق خواب
استفاده از کناف برای برای سقف و دیوارهای اتاق مزایای متعددی برای شما خواهد داشت. از جمله مزایای استفاده از کناف می توانیم به سبک بودن آن و نصب سریع و بدون دردسر آن اشاره کنیم. در ادامه مهمترین مزایای کناف اتاق خواب را بیان می کنیم.

 

 

  • سبک بودن

زمانی که از کناف استفاده کنید، می توانید وزن ساختمان خود را تا حد زیادی کاهش دهید. بررسی ها نشان می دهد که استفاده از کناف می تواند وزن سازه شما را نسبت به سازه های سنتی حدود 10 تا 15 برابر کاهش دهد. این موضوع باعث کاهش بار ساختمان شما می شود و به افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله کمک زیادی می کند.

 

البته وزن پایین تنها دلیلی نیست که مقاومت ساختمان در برابر زلزله را افزایش می دهد. نحوه اتصال داخلی پانل ها به پروفیل ها به گونه ای است که در کاهش نیروی زلزله و افزایش مقاومت مفید واقع می شود.

 

 

 

  • نصب سریع و آسان

دیگر مزیت استفاده از کناف اتاق خواب، سریع و آسان بودن نصب آن است. زمانی که از این سازه استفاده می کنید از بسیاری از دردسرهای سازه های سنتی در امان خواهید بود و به راحتی می توانید در سریع ترین زمان ممکن آنها را نصب و رنگ آمیزی کنید.

 

سازه های سنتی معمولا به دلیل استفاده از گچ و ملات دردسرهای زیادی دارند و ایجاد هر تغییری در آنها سخت و طاقت فرسا است. کناف این مشکل را حل کرده است و نصب و رنگ آمیزی آن به سرعت انجام می شود.

شرکت ایده نو...
ما را در سایت شرکت ایده نو دنبال می کنید

برچسب : سقف کناف اتاق خواب ,سقف کاذب اتاق خواب ,سقف کناف اتاق, نویسنده : شرکت ایده نو rubeno بازدید : 193 تاريخ : سه شنبه 1 تير 1400 ساعت: 16:27

معرفی سقف مشبک کناف
سقف مشبک کناف پرکاربردترین نوع سقف کاذب کناف می باشد.

سقف کاذب مشبک از شبکه سازه های سپری (T شکل) و تایل های سقفی تشکیل می شود.

این شبکه به کمک آویزهای قابل تنظیم، به سقف اصلی ساختمان وصل می شود و تایل های سقفی مورد نظر درون این شبکه قرار می گیرد.

 

این نوع سقف کاذب مزایای بسیاری دارد که باعث شده در مکان های عمومی بیشماری کاربرد داشته باشد.

 

این مکان ها عبارتند از ادارات، فضاهای تجاری، آموزشی، درمانی و …

این سقف قابلیت ترکیب شدن با سقف کاذب یکپارچه کناف را نیز دارد که تنوع و زیبایی بیشتری را در محیط ایجاد می کند.

 

 

ساختار سقف مشبک کناف
همانطور که قبلا ذکر شد، برای ساخت سقف مشبک لازم است که سازه سقفی به سقف اصلی متصل شود و تایل ها درون آن قرار بگیرند.

 

بنابراین فاصله ای که بین سقف کاذب و سقف اصلی وجود دارد امکان استفاده از لایه عایق را فراهم می کند که باعث جذب صوت می شود.

 

این تایل های سقفی در ابعاد و طرح های گوناگون تولید می شوند.

 

البته باید به این نکته اشاره کرد که پرکاربردترین تایل ها،در ابعاد 60*60 می باشند.

 

مزایای سقف مشبک کناف

نصب سریع و آسان:  قرار دادن تایل ها به صورت وزنی و بدون نیاز به پیچ و رنگ آمیزی و درزگیری از عوامل مهم در تسریع و آسان نمودن عملیات اجرا می باشد.

 


ظاهر زیبا و مدرن: وجود تنوع در طرح تایل ها، موجب ظاهری زیبا و مدرن در محیط می شود.

 


دسترسی آسان به فضای تاسیساتی: با توجه به معلق بودن تایل های سقفی در درون شبکه، دسترسی به فضای تاسیساتی میسر می گردد.

 


حذف عملیات رنگ آمیزی: در صورت استفاده از تایل های پیش رنگ شده و یا تایل های روکش دار، عملیات رنگ آمیزی به طور کامل حذف می شود.

 


تعمیر و نگهداری آسان: در صورت آسیب دیدگی تایل ها، نیازی به تعمیر یا ترمیم نبوده و صرفا با برداشت و جایگزینی تایل ها، آسیب دیدگی بر طرف می شود.


تنظیم شرایط آکوستیکی فضا: برای تنظیم شرایط آکوستیکی فضا از تایل های آکوستیک که جاذب صوت هستند، استفاده می شود.

شرکت ایده نو...
ما را در سایت شرکت ایده نو دنبال می کنید

برچسب : مزایای سقف مشبک کناف ,سقف مشبک کناف ,مزایای سقف کناف , سقف کناف, نویسنده : شرکت ایده نو rubeno بازدید : 251 تاريخ : سه شنبه 1 تير 1400 ساعت: 16:28